Beneficiile murăturilor în dietă

Legumele și fructele murate, în afară de faptul că sunt o garnitură savuroasă pentru felurile pricipale de la masă, pot ajuta în procesul de slăbire, în dietele speciale ale diabeticilor și pot juta chiar în prevenția cancerului. Totuși, consumul acestora trebuie controlat, din cauza conținutului de sodiu.

Procesul prin care se obțin murăturile este fermentarea sau adaosul de oțet. Murăturile obținute prin fermentarea fructelor și a legumelor (acestea stau în apă cu sare mai multe zile) conțin bacterii sănătoase, care le reduc nivelul de zahăr și le oferă gustul acru. Fermentarea este motivul pentru care cei intoleranți la lactoză pot consuma fără grijă iaurt, deoarece bacteriile bune din acest produs dizolvă lactoza. Aceste bacterii – probioticele – ajută la conservarea alimentelor și au multiple beneficii asupra organismului.

Murăturile pot fi obținute și prin folosirea adaosului de oțet, dar trebuie folosit doar cel de mere, care reține culturi de bacterii bune.

Beneficiile murăturilor

Consumul de murături poate ajuta inclusiv în rezistența la insulină și la reducerea inflamațiilor. Varza murată, una dintre cele mai populare opțiuni dintre legumele fermentate, are proprietăți anticancerigene.

Murăturile cu oțet reduc crampele musculare, ajută în procesul de slăbire, în controlul diabetului etc.

Sucul de murături le este recomandat, de asemenea, celor care urmează dieta ketogenică, deoarece aceștia au nevoie de mai mult sodiu pentru a regla echilibrul de electroliți. Murăturile sunt și o sursă bogată de antioxidanți, deoarece aceștia nu sunt distruși, alături de alți nutrienți, prin fierbere sau prin coacere. De asemenea, legumele murate sunt benefice pentru păstrarea unei vederi bune, mai ales dacă stai în fața computerului în fiecare zi. Conțin vitamina A și K, esențială în menținerea sănătății oaselor, prin reglarea nivelului de calciu din organism.

La ce trebuie să fim atenți

Murăturile din comerț pot conține mulți conservanți, sare și mai puține probiotice, din cauza oțetului, care distruge bacteriile bune.

Murăturile pot cauza balonare. Dacă te simți balonată după ce ai mâncat murături, poți da vina pe sarea folosită în procesul de fermentare. E recomandat să vă faceți propriile dv. murături acasă și să nu folosiți multă sare la preparare.

Opinia specialistului; Diana Porumb, nutriționisT

Murăturile sunt o sursă bogată de vitamine și de probiotice

Murăturile au multe calități, cele două beneficii majore fiind aportul de vitamine și cel de probiotice. Deși găsim legume proaspete chiar și în timpul iernii, ele sunt aduse de la mii de kilometri depărtare, culese înainte de coacere și tratate pentru a rezista cât mai mult. Aceste acțiuni diminuează considerabil aportul de vitamine și minerale, o mare parte dintre acestea fiind degradate. Prin fermentație, iau naștere bacterii benefice, care odată ajunse în organismul nostru, ne susțin microflora, atât de importantă pentru sistemul imunitar, în această perioadă.

Totuși, pentru a beneficia de aceste calități ale murăturilor, trebuie să fim atenți la câteva aspecte. Cele mai importante ar fi să nu adăugăm zahăr, conservanți sau potențiatori de gust și să acordăm o atenție deosebită conținutului de sare, în cazul afecțiunilor cardiace sau renale.

Vrei sa citesti GRATUIT si alte articole?
Tot ce trebuie sa faci e sa apesi butonul de LIKE si le vei primi!

SURSA

Loading...