Cum funcționează Dieta Rina sau Dieta de 90 de zile? Poți slăbi între 10 și 15 kg

Dieta Rina sau Dieta de 90 de zile nu îți impune să renunți la mesele tale preferate. Cu această dietă poți slăbi între 10 și 15 kilograme, mâncând chiar și paste, pâine sau ciocolată. Acest regim promite și o schimbare a metabolismului.

Principiile dietei Rina

Programul de 3 luni de zile al dietei este format din mai multe cicluri de 4 zile de alimentație disociată, alternând diferite categorii de alimente: proteine, carbohidrați, amidon, vitamine. Se recomandă ca o dată la 7 clicuri (28 de zile) să ții o zi de detoxifiere totală, o zi în care să consumi doar apă.

Corpul procesează diferit proteinele, glucidele (carbohidrații) și amidon. O masă care include atât proteine, cât și carbohidrați va solicita suplimentar organismul. Dieta Rina are la bază principiul unei digestii mai ușoare, prin consumul zilnic al unei singure categorii de alimente. Vei avea parte de o digestie mai rapidă și mai eficientă.

Mai mult decât atât, având zile dedicate special încărcării cu vitamine și acoperind toate grupele alimentare, dieta Rina îți propune un stil de viață mai sănătos. La finalul celor 3 luni de zile, organismul se va obișnui cu acest tip de abordare și îți vei menține cu ușurință greutatea dorită.

Mecanismul de funcționare al dietei Rina

Înainte de a detalia pe scurt acest regim, trebuie să știți că orice dietă are în componență două ingrediente principale: sportul și consumul de apă. Consumă cel puțin 2 litri de apă pe zi și încearcă să faci cel puțin 30 minute de mișcare.

Pe parcursul acestei diete vei repeta un regim de 4 zile. Nu uita că ziua #29 este dedicată în întregime detoxifierii, fiind permis doar consumul de apă. După această zi, vei relua cele 4 zile de dietă. Respectă ordinea zilelor și regulile acestora întrucât cea mai mică abatere poate da peste cap eforturile depuse. Motivația este cheia succesului în orice program de slăbire. Poți ține un jurnal de dietă pentru a-ți fi mai ușor să ții evidența.

Meniul zilnic diferă în funcție de tematica fiecărei zile. Micul dejun va fi același pe tot parcursul dietei. Se recomandă să respectați acest mic dejun pentru încă 3 luni de zile după încheierea curei. Micul dejun va conține, în fiecare zi, fructe: măr, pară, banană, struguri, prune și altele. Se pot adăuga, de asemenea, fructe uscate, oleaginoase și legume proaspete, în orice fel. Respectați acest mic dejun indiferent de ziua în care vă aflați, exceptând ziua de detoxifiere.

Ziua #1 a dietei Rina: ziua proteinelor

În prima zi de dietă se poate consuma carne, de preferat carne macră, cât mai slabă în grăsimi. Puteți alege dintre pui, curcan și pește, gătit la abur sau la cuptor. De asemenea, în această zi sunt permise ouăle și lactatele (brânză de vaci, iaurt, lapte bătut, chefir).

Prânzul poate fi alcătuit din aproximativ 200g de carne și o salată mică din legume. De asemenea, poți combina câteva felii de piept de curcan la cuptor cu o bucățică de brânză și 2-3 ouă fierte. Folosește cantități mici de sare și piper.

La cină poți repeta meniul de la prânz, dar într-o cantitate mai redusă.

Ziua #2 a dietei Rina: ziua legumelor

Pentru masa de prânz, prepară orice fel de mâncare din legume proaspete sau gătite la cuptor / abur. Sunt permise o varietate de combinații astfel că poți fi cât de creativ dorești. Nu este permis uleiul, dar te poți baza pe condimente și alte ierburi aromatice.

La fel ca în prima zi, cina constă în același meniu ca la masa de prânz, dar într-o cantitate mai redusă.

Ziua #3: carbohidrații

Este posibil ca această zi să devină ziua ta preferată dintre cele 4 zile având în vedere că îți oferă posibilitatea de a mânca mai multe alimente interzise în cele mai multe diete pentru slăbire. Trebuie doar să eviți alimentele prăjite în ulei și să optezi pentru variante mai sănătoase de gătit, precum gătitul la abur, fierberea și coacerea. Poți consuma paste, eventual cu sos de roșii și busuioc, pizza cu legume (blat din făină integrală), orez negru sau roșu cu salate. Poți combina pastele sau pizza cu legume – nu se se combină cu carne sau cu produse lactate. Poți adăuga și 1-2 cuburi de ciocolată neagră, cu minim 85% conținut de cacao.

Ziua #4: ziua vitaminelor

Această zi își propune să îți ofere un aport considerabil de nutrienți și energie, bazându-se în principal pe fructe și legume proaspete. Se pot consuma separat sau combinate, alături de semințe și oleaginoase.

Regulile de aur ale dietei de 90 de zile

– Respectă un interval de cel puțin 2 ore între mese, indiferent de ziua în care te afli. Poate fi mai dificil în zilele #2 și #4, dar după două-trei săptămâni te vei obișnui și va fi mult mai ușor. Fructele și legumele nu oferă aceeași senzație de sațietate precum proteinele, de aceea s-ar putea să întâmpini mici dificultăți.

– Consumă ceai și cafea pe lângă apă, în fiecare zi, neîndulcite. Poți opta pentru diverse ceaiuri medicinale.

– Alcoolul și sucurile carbogazoase, de orice fel, sunt interzise.

– Păstrează un program regulat de mese. Între ora 4 dimineața și 12 după-amiaza, are loc o perioadă de purificare a organismului. Se recomandă să servești micul dejun în acest interval și 1-2 mici gustări, dacă simți nevoia, din fructe sau legume. Între 12 după-amiaza și 8 seara este perioada de ingestie, în care se recomandă să serveți prânzul și cina, respectând tematica zilei. Între 8 seara și 4 dimineața se află perioada de digestie, în cursul căreia nu ai voie să consumi nimic. Servește deci cina înainte de ora 8 seara.

Vrei sa citesti GRATUIT si alte articole?
Tot ce trebuie sa faci e sa apesi butonul de LIKE si le vei primi!

Notă: Consultă un medic sau nutriționist înainte de a ține această dietă. Dieta Rina poate prezenta anumite riscuri pentru unele persoane.
Sursa

Loading...