Dieta fără produse animale ajută la controlul diabetului

Potrivit unei recenzii publicate la sfârșitul anului 2018 în British Medical Journal Open Diabetes Research & Care, evitarea consumului de produse animale și adoptarea unei diete bazată pe alimente vegetale pot fi utile în ținerea diabetului de tip 2 sub control.

Incidența diabetului de tip 2 se află într-o continuă creștere, la nivel mondial, iar unul din motivele cele mai puternice este consumul crescut de alimente bogate în calorii, fast-food, carne și grăsimi animale, cereale rafinate și băuturi îndulcite cu zahăr.

Alegerile alimentare sunt importante pentru combaterea rezistenței la insulină mai ales la persoanele vârstnice, cu o tendință mai mare de sedentarism.

DIETA VEGETARIANĂ AJUTĂ LA CONTROLUL DIABETULUI

Studiile de cohortă susțin rolul important al dietelor vegetariene și a nutrienților conținuți de alimentele vegetale în scăderea riscului de diabet și a complicațiilor asociate, la nivel macrovascular și microvascular.

Sunt importanți carbohidrații complecși, nerafinați, grăsimile mononesaturate și polinesaturate și proteinele din plante.

Acești nutrienți pot ajuta la prevenirea și controlul diabetului de tip 2 prin îmbunătățirea unor factori importanți:

– rezistența la insulină;
– greutatea corporală;
– aportul de fibre și fitonutrienți;
– scăderea consumului de grăsimi saturate.

REZULTATELE STUDIILOR

Recenzia de față a inclus o revizuire a 11 studii în care au fost implicate peste 400 de persoane de vârstă medie cu diabet de tip 2. Durata medie a fiecărui studiu a fost de circa 6 luni.

Participanții care au urmat o dietă bazată pe plante (alimente vegetale) au prezentat îmbunătățiri semnificative în următoarele privințe:

– controlul nivelului de zahăr din sânge;
– sănătatea emoțională;
– calitatea vieții;
– scăderea în greutate;
– scăderea nivelului de colesterol.

Unii din ei au putut reduce sau chiar elimina medicamentele pentru controlul diabetului și a hipertensiunii arteriale.

O astfel de dietă presupune un consum de vegetale cât mai diverse: legume, verdețuri, leguminoase (extrem de importante pentru aportul de fibre și proteine), fructe cu indice glicemic scăzut, semințe, nuci și cereale integrale.

Vrei sa citesti GRATUIT si alte articole?
Tot ce trebuie sa faci e sa apesi butonul de LIKE si le vei primi!

Acest model de dietă a fost asociat și cu rate mai mici de cancer, obezitate, hipertensiune arterială, hipelipidemie și mortalitate din cauze cardiovasculare.

Cercetătorii atrag atenția asupra faptului că nu trebuie renunțat la tratamentul medicamentos fără o consfătuire în prealabil cu medicul.
Loading...