Dietă sănătoasă, in 2 variante – una mai ușoară, alta mai strictă, astfel încât poți scăpa de 5-6 kg/lună, respectiv 7-8 kg/lună. Uite care sunt regulile

Dieta Forking este dieta care se ține cu… furculița. “Dimineață mănâncă asemenea unui rege, la prânz – ca un prinț, la cină – ca un cerșetor” este o regulă sfântă în dieta Forking.

Conform www.journaldesfemmes.fr, dieta Forking favorizează reglarea metabolismului și reducerea apetitului. Această dietă există în două variante: una strictă și una mai ușoară. Varianta strictă a dietei te ajută să pierzi 5-6 kg/lună.

Micul-dejun trebuie să conțină alimente care să-ți asigure energia adaptată nevoilor tale de peste zi.

Prânzul trebuie să fie bogat în proteine și legume

Cina trebuie să conțină alimente care pot fi mâncate cu furculița. Doar cu furculița, nici măcar cu ajutorul cuțitului. Și, nu, nici cu degetele. De ce această regulă este valabilă doar la cină? Simplu. Pentru a evita frustrările legate de reguli dietetice prea stricte.

Dieta Forking – varianta strictă

Varianta strictă conține recomandări privitoare doar la cină. Astfel, la cină nu ai voie să consumi nimic din ceea ce se poate mânca cu ajutorul cuțitului, lingurii sau al mâinii.

Mai exact, nu ai voie să mănânci:

cartofi prăjiți, biscuiți, dulciuri, chipsuri, măsline, fructe oleaginoase;

produse de patiserie;

sendvișuri, hamburgeri, pizza, cârnați;

brânzeturi, pateu, unt, margarină;

fructe proaspete;

maioneză, ketchup sau alt tip de sosuri;

supe, ciorbe;

iaurturi și cereale;

legume bogate caloric – dovleac, anghinare, avocado, ridichi.

Dieta Forking – varianta ușoară

Varianta ușoară a dietei permite, pe lângă folosirea furculiței, și folosirea cuțitului la cină. Unele alimente interzise în varianta strictă sunt acum permise:

legume crude; carne albă; crustacee; omletă.

Lista alimentelor permise în cadrul dietei Forking – Iată ce poți mânca dacă decizi să te apuci de dietă:

-fructe și legume: portocale, lămâi, litchi, ciuperci, linte, cartofi, fasole verde, sparanghel, andive, broccoli, mazăre, morcovi, spanac, salată verde;

-cărnuri: escalop de pui, de curcan, 2 felii de carne de vită, 2 felii de șuncă de Praga;

-pește: file de dorada, file de merluciu, de macrou, de cod, somon afumat, creveți, surimi;

-lactate: iaurturi naturale;

-ouă;

-făinoase: miez de pâine, o brioșă, pesmeți;

-băuturi: smoothie, apă minerală, ceai, compot de mere.

Exemplu de meniu

Luni

Mic-dejun: cafea sau ceai, 2 ouă fierte, 2 felii de pâine prăjită cu unt, o felie de șuncă de Praga, un pahar de suc de portocale proaspăt stoarse

Prânz: escalop de curcan cu ciuperci, o porție de grâu pilaf de grâu, o salată de fructe

Gustare: un iaurt natural

Cină: 2 fileuri de pește, o porție de linte stropită cu zeamă de lămâie, un ceai verde cu mentă

Marți

Mic-dejun: cafea sau ceai, un bol de musli, un iaurt natural, un pahar de suc de portocale proaspăt stoarse

Prânz: un file de dorada cu lămâie, o porție de cartofi sotați, un compor de mere

Gustare: 2 pătrățele de ciocolată neagră

Cină: file de merluciu, o porție de fasole verde, un ceai de fructe

Miercuri

Mic-dejun: un ceai sau o cafea, 2 ouă prăjite, 2 felii de friptură de vită, o brioșă, un pahar de suc de portocale proaspăt stoarse

Prânz: o felie de friptură de vită, o porție de paste cu sparanghel, un iaurt natural

Gustare: un fruct

Cină: file de macrou, o porție de andive, ceai cu lămâie

Joi

Mic-dejun: cafea sau ceai, smoothie de fructe, 2 felii de pâine prăjită cu unt

Prânz: pește la abur, o porție de orez și broccoli, un sorbet de coacăze negre

Gustare: 2 pătrățele de ciocolată neagră

Cină: file de cod, o porție de mazăre, un ceai verde cu mentă

Vineri

Mic-dejun: cafea sau ceai, omletă cu brânză, 2 pesmeți, un pahar de suc de portocale proaspăt stoarse

Prânz: salată pregătită din salată verde, somon afumat, creveți, surimi, lămâie și o salată de fructe

Gustare: iaurt natural

Cină: file de pește nature, o porție de quinoa nature, un ceai de fructe

Sâmbătă

Mic-dejun: cafea sau ceai, un bol de musli, un iaurt natural, un pahar de suc de portocale proaspăt stoarse

Prânz: escalop de pui cu curry, o porție de morcovi și orez nature, un iaur natural

Gustare: un fruct

Cină: file de merluciu, o porție de spanac, un ceai cu lămâie

Duminică

Mic-dejun: cafea sau ceai, 2 ouă fierte, 2 felii de pâine prăjită cu unt, o felie de șuncă de Praga, un suc de portocale proaspăt stoarse

Prânz: 4 creveți la wok, fidea cu legume, o salată de fructe

Gustare: un iaurt nature

Cină: file de pește, o porție de piure de cartofi, un ceai verde cu mentă.

Vrei sa citesti GRATUIT si alte articole?
Tot ce trebuie sa faci e sa apesi butonul de LIKE si le vei primi!

SURSA

Loading...