Fără pensionari la volan – Noua lege votată în Camera Deputaţilor ar putea „curăţa” şoselele de bătrânii cu probleme

Mulţi dintre conducătorii auto pot rămâne fără permis în perioada următoare. Potrivit medicilor, mulţi dintre şoferii din ţară reprezintă un adevărat pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic.

Soferii cu boli care le afecteaza vederea, sau cei cu probleme cardiace, cei care au avut atacuri cerebrale si asa mai departe, vor ramane fara permisele de conducere.

In general e vorba de acele probleme medicale ce influenteaza vederea la volan si concentrarea. Deci orice boala care ii afecteaza soferului vederea sau distingerea culorilor duce automat la anularea permisului. La fel si bolile care au legatura cu o proasta corelare a membrelor sau cu risc mare de pierdere a cunostintei la volan. Practic, autoritatile vor sa scada numarul soferilor care pot reprezenta un pericol la volan.

Au fost cazuri de persoane in varsta cu probleme cardiace care au facut infarct, au lesinat la volan, au intrat pe contra-sens si au lovit frontal o alta masina, luand vieti nevinovate.

În Camera Deputaţilor s-a votat deja o lege în acest sens, care ar putea lăsa fără permis mii de conducători, care au probleme de sănătate.

SURSA

Loading...

53 de comentarii la „Fără pensionari la volan – Noua lege votată în Camera Deputaţilor ar putea „curăţa” şoselele de bătrânii cu probleme”

  1. Numai în România poți auzi asemenea prostii debitate de unii Parlamentari care habar nu au ce spun.Cum e posibil să rămînă fără permis cei ce poartă ochelari ? Dacă te uiți la mașinile ce trec pe stradă,o să vezi și persoane foarte tinere ce poartă ochelari.De ce să rămînă acel tînăr fără permis? Așa dorește acel Parlamentar ? Ei sunt aleși să facă legi și să nu debiteze prostii.Rușine băi analfabeților.

    1. daca au ochelari corespunzatori problemei si ii folosesc la examinare nu au nici o treaba…dar sunt si oameni care nu dreg problema cu ochelari, deci aia vor ramane fara permisâ

    2. Nu s-au referit la cei care poarta ochelari.
      La cei care au probleme cardiace , si in timpul condusului pot lesina, stop cardiac si asa mai departe .
      In ultima vreme sunt multe accidemte cu oameni batrani de 60 70 de ani care oricum isi pierd din experienta condusului .
      Parlamentarii de data aceasta au gandit foarte bine in retragerea permiselor celor cu probleme .

    3. Sofez de 43 de ani ! Port ochelari de la varsta de 8 ani, acum sunt in varsta de 72 de ani ! Niciodata nu m a oprit vreun politist , cand eram in trafic, ca as fi incalcat regulile de circulatie ! Sunt f.atenta la volan cum sunt majoritatea soferilor ! Cele mai multe accidente sunt ale tinerilir teribilisti care vor sa demonstreze celor din masina cu ei, ca sunt f.destepti ! Legea trebuie bine gandita si nu generalizata !

      1. Sunt perfect de acord cu tine. In primul rand este o grava incalacare asupra libertatii omului in general. Nu exista asa ceva intr-o tara civilizata. Ce vor parlamentarii? Izolarea celor in varsta de restul societatii? Dar tinerii n-au boli? N-ar trebui si ei monitorizati? Ingraditi accesul batranilor la unele avantaje si placeri ale ulimilor ani de viata? Toti batranii au cateva boli,majoritatea sunt cardiaci si diabetici,asa ceva exista in toata lumea! Cate accidente de circulatie ati auzit ca sa-u produs din cauza infarctului sau accidenelor cerebrale la cei in varsta in raport cu cele intamplate din cauza teribilismului celor tineri si viteji la volan? Ne trezim noi sa fim mai… originali,sa ne batem joc de bunicii nostri? De ce nu le interzicem batranilor, care traiesc singuri,sa aiba aragaz, centrala termica si alte aparate electrice si elecrocasnice,pentru ca toate acestea pot reprezenta un pericol la ….la o adica!
        Mi-e rusine cu, si de acest parlament al tarii mele!

      2. Statisticile demonstreaza ca cele mai frecvente accidente de circulatie sunt produse din vina conducatorilor auto cu varsta de pana la 23-25 de ani, nu de cei mai in varsta. Personal, si cred ca si voi, nu am vazut persoane de varsta a doua sa faca slalom printre masini, sa forteze semafoarele, sa faca depasiri riscante, sa conduca cu mult peste limita admisa sau, mai mult, sa agreseze verbal si nu numai, pe ceilalti participanti la trafic. Nu stiu daca accidentele la volan de pe urma unui atac cardiac reprezinta 2-3% din totalul evenimentelor nedorite de pe sosele.
        De acord ca, cei care sunt diagnosticati cu probleme grave de sanatate nu trebuie sa mai detina dreptul de a iesi in trafic, la volan, insa asta nu incumba criterii de varsta, ci de sanatate. Trebuie vazut proiectul de lege. Sa nu vorbim nedocumentati.

      3. Pe mine mau lovit mai multi soferi peste 50ani decat acei tineri teribilisti…ba nu aproxima distanta, ba nu ma vazut…etc. Toate cele bune

        1. Cred că pe tine te-a lovit prima dată gramatica limbii romane! Câte accidente ai avut? Interesant toate cu persoane peste 50 ani. Cred mai repede că problema este la tine!

    4. Nu cred ca e vorba de acei tineri, eu cred ca se refera la persoanele cu o dioptrie foarte mare de peste +/- 4.5 unde ochelari cu reusesc sa corecteze mai mult de 70-80%. Singura lor greseala e ca nu au definit cu exactitate acele probleme de vedere.

    5. Citeste de 10 Ori inainte sa scrii! Sau faci parte din categoria mosnegilor care abiase mișcă și nu vad chiar daca poarta ochelari?

  2. Pornind de la faptul ca în țara au rămas în majoritate bătrânii, Interesant este faptul ca, la o privire mai atenta Se poate constata ca marea majoritate a accidentelor sunt provocate de tineri . Fie nu stiu sa conducă corect, fie au mașini puternice si se bazează pe ele, fie pur si simplu se cred stăpânii șoselelor( poate mai sunt și “ drogati “). Asta cand nu muncești pentru acele mașini scumpe. Măsurile nu ar trebui sa fie discrimatorii. Cine greșește, plateste .

  3. Statistic vorbind, numarul accidentelor produse de asa-zisii pensionari este nesemnificativ fata de cele ale tinerilor nesabuiti sau dornici de bravada. Fara indoiala, persoanele cu anumite boli, certificate medical de la caz la caz, nu trebuie lasate sa conduca, dar asta nu inseamna o limitare a varstei dupa care nu mai ai voie sa detii un permis auto.

    1. Da, chiar așa domnul Vlad, cele mai multe accidente le produc tinerii, iar dacă vorbim de boli, la o statstică factă corect, numărul tinerilor este mai mare. Persoanele in vârstă chiar au nevoie de carnet de conducere care le este singurul ajutor.

  4. Nimic nou. Şi până acum au fost boli, de care dacă sufereai, nu aveai drept să conduci. Pentru asta sunt controalele medicale periodice. Aceste trebuie luate în serios.

    1. Niște idioți parlamentarii!
      Omeni de doi bani zac în fruntea țării!
      Asta e problema lor acum?
      Țara arde și baba se piaptănă!

    2. Statistic vorbind accidente sunt in randul tinerilor,mult mai multe!De acord ca cei ce sufera de boli psihice,pierderi de cunostinta sa fie investigati si sa se purceada la anularea permisului. Sa nu credeti ca numarul accidentelor va scade drastic!
      Va fi o noua lege tembele ca si cei ce o propun!

    3. am un vecin, are 75 de ani, a avut atac cereral, abia merge pe strada pentru ca-si pierde acilibrul, dar are carnet de conducere! si conduce! unde-i examenul medical corect in cazul asta???

  5. Eu zic ca cei care au parkinson, epilepsie, miopie mai mare de 1 pe departare (clar ca si daltonism), hipertensiune (care la o situatie de stres in trafic poate duce la colapsul sist nervos si poate implica accident din cauza pierderii constiintei), diabet care la NEluarea dozei de insulina poate duce din nou la pierderea cunostiintei (am vazut cazuri), ar putea fi privati de carnet. Dar cei mai multi peste 55 de ani sunt un adevarat exemplu de luat in considerare pentru RABDARE in trafic, aplanare de conflicte, diplomatie, etc. Sa nu generalizam, nu toti pensionarii sunt o problema in trafic. Cea mai mare parte a problemelor o constituie de fapt tinerii intre 20 si 30 de ani cu masini mari, puternice, care ori nu sunt atenti, ori fac live pe fb, ori pur si simplu braveaza cand chiar nu trebuie sa o faca.

  6. Ar trebui data o lege pentru cei care nu stiu sa scrie si sa citeasca..pt toate ciorile care iau permisul pe oua..e plina soseaua de astfel de tupeisti la volan.

  7. Se refereau la pensionarii care au probleme la de vedere.. Tipo.. Diabet cataracta. Glaucoma. Sunt probleme severe… E just în Italia dacă ai problema asta se formează o comisie de control. Și nu mai îți reînnoiește carnetul.. După 60 de se face reînnoiește la doi ani.. Și fac o echipa de medici.. Oculist, diabetolog, cardiolog etc..

  8. Dacă în lege e specificat termenul „pensionar” legea devine discriminatorie și deci neconstituțională.
    Dă după o anumită vârstă controalele medicale trebuie să fie mai dese.
    Mai eficient ar fi ca medicul care constată o anumită boală (epilepsie, boli coronariene grave) să aibă obligația sub sancțiunea legii de a anunța pacientul și POLIȚIA, de faptul că respectivul nu mai are dreptul de a deține permis de conducere, Pp. Poliția va fi apoi cea care va retrage permisul nu medicul.

  9. Sa nu dea voie să circule la începători cu masini puternice in italia 4 ani nu au voie decît cu motoare mici pînă la 1ooo sau 1200 asta tre all merg cu masina si la 90 ani ei să facă șosele si sa le marcheze corespunzător

  10. lege proasta, sa spunem ca ar fi buna…in romania te duci la medic dai spaga si esti perfect sanatos, sau nu te duci deloc, sunt foarte multi ce au afectiuni iar ei habar nu au ca sunt bolnavi, din ignoranta sau lipsa banilor; iar chestia cu ochelarii este monumentala, poate se refera la cei cu probleme grave care oricum nu aveau dreptul sa conduca…deci singurul lucru benefic va fi inmultirea spagilor catre buzunarele medicilor .

  11. La noi certificatele de la medic se dau in functie de cum te cheama si vezi unde bagi mina nu in functie de boala ta asa ca stati linistiti

  12. A făcut cineva o statistica cu accidente produse de aceasta categorie de conducători auto ca să fie necesare astfel de prevederi.? Din observații proprii persoanele cu probleme sunt responsabile și chiar nu conduc, cu toate ca au permis de conducere. Inconștienți sunt în procent neglijabil. Nu mai spun ca sunt în conducerea tarii, parlament, senat, consilii județene, primarii care au probleme psihice, ori sunt timpii și nu ia nimeni nici o masura, asa ca vedeți-vă de treaba.

  13. Cred că avem mai multe persoane sub vârsta de 60 de ani care :
    conduc fără permis
    conduc in stare de ebrietate
    conduc cu viteze de raliu ca să facă pe grozavii
    conduc cu permisul luat pe pile
    conduc chiar dacă sunt analfabeți sau semianalfabeți fără să cunoască regulile de circulație,
    conduc fără a realiza ce responsabilitate au față de ceilalți
    conduc vorbind sau făcând schimb de mesaje pe telefon

  14. BAI SINTETI , NEBUNI ??? OARE A-TI INVENTAT SA NE LUATI MASINILE CU ATITEA TAXE , SI ACUM VRETI SA NE LUATI SI PERMISELE ??? CUNOSC PE CINEVA CARE NU MAI POATE MERGE , DAR OARE NICI UN POLITIST NU LA VAZUT PE OMUL ACELA , SA II IA PEMISUL LA 80 DE ANI ??? SI ACUM VA LEGATI DE CEI DE 40-60 DE ANI , CARE INCA MAI POT CONDUCE O MASINA ??? DACA PROBLEMELE MEDICALE NU LE MAI PERMIT , ESTE OK SA NU MAI TREACA EGZAMENUL MEDICAL , DAR ASTA NU INSEMNA CA DACA POARTA OCHELARI SAU ARE IN FISA MEDICALA UN ACIDENT FARA URMARI GRAVE NU MAI POATE CONDUCE ??? OARE STITI CA PENTRU ACIDENT VASCULAR CERBRAL NU VOR SA I-TI DEA PENSIE DE HANDICAP DECIT DACA VII PARALIZAT LA EI , DAR PERMISUL VRETI SA IL LUATI , REPEDE ??? HOITURILOR , NESIMTITE ….. ASTA DA PROTECTIE SOCIALA IN ROMANIA ….

  15. Dar, câți pensionari au făcut accidente? S-a făcut o stastatistica ???ce facem cu tinerii vitezomani, drogati sau in stare de ebrietate? Oare numărul lor nu depășește pe cel al pensionarilor care suferă de anumite boli????

  16. La o analiza atenta a statisticilor privind accidentele de circulatie auto,se poate vedea ca cele mai multe si grave accidente,sunt comise de tineri,din varii cauze si motive( vitezomani,teribilisti,consum de stupefiante si bauturi alcoolice,lipsa de experienta in conducere,simplificarea conditiilor de obtinere a permisului,rtc.). Parlamentarii,in majoritate niste incompetenti,sa-si vada de adevaratele,serioasele si stringentele probleme ale tarii si cetatenilor.

  17. De ce trebuia data o lege cand era deja examenul medical…la control se stipula ca nu e apt pt ca nu vede sau are alte probleme….iar ne facem ca muncim prin Parlament!!! Vai de noi!!!

  18. Ar trebui ca toti cei care iau examenul pt permisul de conducere ca timp de 2 ani sa nu aiba voie sa conduca o masina care are mai mult de 1600 cmc.

  19. Prostie cat ei de mare . Pensionarii provoaca accidente mult mai putine decat ceilalti participanti la trafic !
    Pe de alta parte, ei sunt cei care au nevoie de masina mai mult decat ceilalti atunci cand se impune ( aprovizionare, vizite la medic, etc., etc.) . Cauza principala a accidentelor grave este LIPSA INFRASTRUCTURII, si nicidecum soferii !!! DE TINUT MINTE DOMNILOR PARLAMENTARI !!!

  20. Dar de ce pensionari? Se constata ca marea majoritate a accidentelor sunt provocate de tineri care au te miri ce ,,betesuguri”(iresponsabili, bolnavi, cu ochelari, drogati, beti, etc). Accidentele provocate de pensionari nu depasesc 1%. Nu stiu ce lege se pregateste, dar scrie acolo ca e vorba numai de pensionari, sau autorul acestui articol are o problema psihica si nu ar trebui sa mai scrie? Aceleasi probleme medicale le pot avea toti oamenii, controalele medicale sun cele care decid cine are si cine nu are voie sa conduca masina!
    Sa respectam toti oamenii, oricare ar fi problemele lor!
    De ce trebuie scrisa adresa de Email?

    1. Pensionarii care consideră că nu mai este in stare sa conduca un autoturism,se retrage singur,din conștiința.Nu este nebun sa se duca singur la moarte,mai bine moare de bătrînețe.

  21. Cele mai multe accidente mortale, au fost făcute de tineri, care nu respecta regulile de circulație sau nu știu să conducă autovehiculul, la condițiile de mers. Putini pensionari comit accidente.

  22. Cineva trebuie să sesizeze avocatul poporului , dacă iei dreptul bătrânilor de a conduce că sunt bătrâni şi au probleme de sănătate nu pentru că vor ei şi pentru că aşa a decis natura atunci trebuie să iei şi dreptul tinerilor teribilişti şi vitezomani care sunt infinit mai mulți cei ce provoacă accidente , şi sunt aşa pentru că aşa vor ei nu pentru că aşa a decis natura , deci dacă vreți să curățiți şoselele de accidente faceți-o nediscriminând pe nimeni.

  23. Diabetul, Hipertensiunea arteriala si alte boli care pot afecta vederea se intalnesc de la varsta de 1 luna pana la 90 ani. Ce faceti cu tineri care au astfel de boli. Cine este in stare sa dea un diagnostic ca persoana este apta sau nu sza conduca.Un medic sau o comisie de medicii.Hai sa fim seriosi, fisa medicala este valabila pentru toate pcategoriile de persoane iar care trec cu bine, nimeni dar nimeni altcineva nu mai poate stabili altceva.

  24. Se pare ca mecanicii auto din parlament se pricep la orice,dau legi dupa legi ,mai „incultilor”din parlament de ce avem medici ma ,sa le spuneti voi ce sa faca?spanzurati-va ma ca e la liber,pai daca omul are aviz medical cu apt pt.a conduce pe dr.public,pt.ce vi tu cu asa legi,ba voi nu aveti ce face si va faceti ca lucrati,pe cand o lege adeverata ca voi sa nu mai ajungeti in parlament?

  25. pe cand o lege care sa impiedice tiganii analfabeti sa aiba permis ? dar probabil nici o lege nu i-ar impiedica pe unii sa sofeze, sunt destui prinsi in trafic fara carnet de conducere sau acte ale masinii, astia sunt pericole publice adevarate , nu batranii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *