Poziţia în care dormi îţi spune la ce boli eşti predispus

Un nou studiu din cadrul Unniversităţii din Ohio a demonstrat faptul că nu doar numărul de ore dormite, ci şi poziţia în care dormi, contează atunci când vorbim de cât de modul în care se odihneşte o persoană.

Aproximativ 95% din oameni dorm în aceeaşi poziţie pe parcursul întregii nopţi. O persoană cu un stil de viaţă normal, îşi petrece aproximativ o treime din viaţă dormind.

Iată ce boli generează poziţia în care dormi:

1. Dormi pe spate

În cazul în care suferi de artrită nu există o poziţie de somn care să te ajute mai mult pentru că greutatea corpului este distribuită egal. Vestea proastă este că sforăitul, mai ales în cazul persoanelor supraponderale la care surplusul de grăsime din partea frontala a gâtului va apăsa prea mult pe gât, va fi intensificat. Este important de ştiut şi faptul că adormind pe spate, ţesuturile din corp rămân neoxigenate iar acest lucru favorizează atât astmul cât şi bolile de inimă.

2. Dormi pe o parte

Jim Horne de la Centrul de Cercetare a Somnului din cadrul Universităţii Loughboroug, susţine că această poziţie de somn favorizează reducerea refluxului de acizi şi indigestiei.

În acelaşi timp însă, e bine să şti că în această poziţie ridurile tale vor deveni mai pronunţate. Explicaţia este simplă: acestea sunt mai adânci şi mai vizibile din cauză ca faţa este strivită de pernă.

3. Dormi pe burtă

Dacă ai o problemă cu sforăitul, această poziţie te va ajuta s-o rezolvi. Dar, în acelaşi timp, dinţii tăi vor avea de suferit, întrucât maxilarul este poziţionat mai în faţa decât în mod normal.

Nu trebuie să uiţi nici de faptul că această poziţie poate cauza probleme ale nervilor în partea superioară a corpului. De asemenea, persoana trebuie să îşi rotească gâtul într-o parte pentru a respira, ceea ce provoacă încordare.

4. Dormi în poziţia fetusului

Deoarece în timpul zilei gravitaţia pune presiune pe discurile coloanei, dormitul în această poziţie este ideal, astfel curbarea corpului spre interior deschide spatele, reducându-se astfel presiunea pe discurile coloanei vertebrale şi în acest mod durerea va fi diminuată.

Cu toate astea, este important să te asiguri că perna nu este nici prea joasă, nici prea înaltă, gâtul să fie la nivelul corpului, pentru că altfel muşchii şi nervii de pe gât îţi vor da dureri de cap şi, inevitabil, de gât.

Citeste in continuare: De ce vorbim in somn

Una din cele mai frecvente intrebari la care oamenii de stiinta au cautat mereu un raspuns convingator este de ce vorbim in somn.

Sa vorbesti in somn nu e ceva anormal. E un fenomen care se intalneste peste tot. Vorbitul in somn se intalneste cel mai des in cazul copiilor (50% dintre cazuri) si in proportie de 5% in cazul adultilor, scrie huffingtonpost.com.

Un lucru cu care putem fi de acord este ca vorbitul in somn este o tulburare a somnului. Ea poate aparea in orice moment al noptii. Unele persoane se cearta in somn, in timp ce altele sa plang de anumite lucruri pe care doar ele le vad.

Vorbitul in somn nu are cauze medicale, dar poate duce la anumite afectiuni
Desi nu are cauze medicale, doctorii asociaza vorbitul in somn cu anumit stil de viata. Acesta implica un consum indelungat de alcool (in cazul adultilor), confruntarea cu stari frecvente de depresie sau fumatul intensiv inainte de culcare.

In cele mai multe cazuri analizate de medici si psihologi, adultii care vorbesc in somn se culca cu probleme nerezolvate. Temerile pe care nu le exprima se reflecta in somn. Vorbitul in somn poate deveni periculos daca individul nu se trezeste la timp. Acesta poate confunda realitatea cu visul atat de tare incat risca un atac de panica, mai ales daca se viseaza intr-o situatie neplacuta.

Asadar, principala cauza a vorbitului in somn este anxietatea. Lipsa de exprimare ori angoasele isi pun si ele amprenta asupra calitatii somnului. S-a mai constatat in urma unor numeroase studii ca daca trezesti o persoana care isi verbalizeaza dialogul imaginar ii faci rau. Aceasta nu mai poate adormi dupa aceea. Daca adoarme si continua sa vorbeasca in somn, este necesara vizita la medic.

Cum eviti vorbitul in somn

Exista cateva metode prin care putem evita vorbitul in somn, care poate afecta relatia cu partenerul de viata. De pilda, e bine sa te culci si sa te trezesti la aceeasi ora si sa nu reduci orele de somn. Anxietatea si starile depresive sunt hranite de stilul haotic de viata (alimentatie nesanatoasa, lipsa timpului liber, petrecutul multor in fata calculatorului etc). Acest stil isi pune amprenta inclusiv asupra calitatii somnului.

Vrei sa citesti GRATUIT si alte articole?
Tot ce trebuie sa faci e sa apesi butonul de LIKE si le vei primi!

De asemenea, e bine sa bei ceai de tei sau de lavanda inainte de somn. Substantele active si relaxante din aceste plante iti vor asigura un somn odihnitor.

Loading...