Record negativ pentru CFR: 17 ore pe ruta București-Timișoara. Dezbatere despre infrastructura feroviară la Digi24

Călătoria cu trenul este o experienţă traumatizantă în România. Au trecut prin ea cei care au vrut să ajungă de la Bucureşti la Timişoara, cu un tren de noapte. Drumul a durat aproape 17 ore, în loc de 9 ore şi jumătate.

Ghinionul i-a urmărit pe nefericiţii călători încă din Gara de Nord. Cei care s-au grăbit, de teamă că ar putea pierde trenul, au făcut-o degeaba. Garnitura s-a urnit abia după o primă întârziere.

– La Bucureşti Nord, la ora 21.20, trebuia să avem plecarea să ajungem la Timişoara. A avut iniţial 20 de minute întârziere şi apoi cred că am mers undeva la vreo 15 de minute nu mai ştiu la ce staţie ne-a oprit, la ce gară şi ne-a ţinut până la 2 jumate noaptea.

Ajuns cu greu undeva în judeţul Olt, s-a oprit din nou. Pentru că linia de contact a luat foc. Așa că trenul groazei a mai făcut o pauză, de data aceasta mai substanțială: 3 ore. Şi n-a fost ultima.

După Caransebeş, locomotiva s-a stricat din nou. Aşa se face că trenul care ar fi trebuit să ajungă la destinaţie la ora 6 şi 55 de minute a intrat triumfător în Gara Timişoara abia la ora 14.00.

Reprezentanţii CFR dau vina pe o furtună care i-a împiedicat să intervină mai repede.

Adrian Vlaicu, purtător de cuvant SNCFR: „În cursul nopții a avut o întârziere de 289 de minute, generată de vijelia care a avut loc pe zona București-Videle. Au fost liniile închise și trenul a trebuit să aștepte redeschiderea liniei. În cursul nopții și pe furtună nu putea nimeni să ajungă la tren. Trenul a fost prins de ruperea de fire de contact în zona calamitată.”

– S-a întâmplat că s-a defectat locomotiva de două ori, a întârziat în loc să fie la 7 fără zece trenul aici, acum am ajuns.

– De la Craiova, dar tot aia e. Am plecat la 6. (Şi cât trebuia să faceţi normal?) Păi la 6 trebuia să fim aici.

Călătorii nu primesc explicații de la CFR când așteaptă pe câmp, fără aer condiționat

Pe toată perioada staţionării, aerul condiţionat din vagoane nu a funcţionat. Şi nici comunicarea cu angajaţii CFR, care n-au dat oamenilor nicio informaţie despre ce se întâmplă. De sendvişuri sau apă nici nu s-a mai pus problema.

Teoretic legea obligă CFR la plata de despăgubiri pentru întârzieri. Compensaţiile acordate sunt de 25% din preţul biletelor, pentru întârzieri între 60 şi 119 minute, şi de 50%, pentru întârzieri de peste 120 minute.

Puţini sunt însă cei dispuşi să lupte cu birocraţia pentru obţinerea lor. Cumulate, întârzierile garniturilor CFR Călători ajung la 2 milioane de minute pe an.

Reporterii Digi24 au urcat în trenuri

În România, aproape nimic nu se mişcă mai încet decât un tren. Viteza medie este de 43 de kilometri la oră şi se pot considera norocoşi pasagerii al căror tren nu se şi opreşte pe traseu.

În ultimii 30 de ani, totul s-a degradat pe căile ferate române. Şinele sunt vechi, vagoanele sunt vechi, călătorii sunt tot mai puţini, mizeria s-a impregnat în pereţii gărilor, restricţiile şi avariile sunt tot mai dese. Doar preţurile biletelor au crescut.

Facem, la Digi24, pe parcursul întregii zile, o serie de experimente în care ne propunem să arătăm cum se circulă cu trenul în România. Dar şi să aflăm de ce am ajuns în această situaţie şi cine este de vină pentru acest dezastru.

Vrei sa citesti GRATUIT si alte articole?
Tot ce trebuie sa faci e sa apesi butonul de LIKE si le vei primi!

MAI MULTE DETALII AICI

Loading...